Z nami zawsze będziesz w formie!

Z nami zawsze będziesz w formie!

Z nami zawsze będziesz w formie!

Dla kogo trening cardio na czczo?Dla kogo trening cardio na czczo?
Wiele osób rozpływa się nad zaletami treningu cardio na czczo z rana, niemniej jednak ćwiczenie na pusty żołądek może prowadzić do wielu niedogodności, a także przyczynić się do utraty masy mięśniowej.



1. Cardio na czczo?
Trening cardio na czczo z rana tak naprawdę, wbrew wszelkim pozytywnym opiniom, nie jest wskazany osobom, którym zależy na zdrowym zrzuceniu wagi przy zachowaniu masy mięśniowej. Należy również dodać, iż w tym przypadku mowa o osobach nie cierpiących na nadwagę ani otyłość.

Jak dowodzą badania naukowe, ciężko wskazać istotne zalety treningu na czczo bez wcześniejszego zabezpieczenia mięśni przed degradacją, o czym szczerzej w kolejnym punkcie.

Przede wszystkim niekompletna dieta może przyczynić się do tego, iż organizm zamiast spalać podskórną tkankę tłuszczową, ze względu na brak glikogenu będzie spalać tkankę mięśniową. W dodatku ćwiczenia z rana bez uprzedniego posiłku nie spalają więcej kalorii niż ćwiczenia przykładowo po treningu siłowym. Mogą one nawet spalać mniej kalorii z tego względu, iż organizm po przebudzeniu nie ma wystarczającej energii do wysiłku na odpowiednio wysokim poziomie.

Ćwiczenie wcześniej niż godzinę od momentu wstania z łóżka może prowadzić do problemów z kręgosłupem. Kręgosłup wymaga około godziny na dojście do formy po całonocnym odpoczynku, podczas którego nawadniają się dyski międzykręgowe. Zbyt szybko przeprowadzony trening może na dłuższą metę prowadzić nawet do przepukliny międzykręgowej.


2. Jak bezpiecznie ćwiczyć na czczo?
Bezpieczny trening cardio na czczo zapewnia przede wszystkim zbilansowana dieta, która poza dostarczeniem składników odżywczych pomaga zahamować negatywne skutki porannego katabolizmu mięśniowego, co w efekcie korzystnie wpływa na ćwiczenia aerobowe bądź anaerobowe z rana. Takie działanie zabezpiecza mięśnie przed degradacją.

Warto przed porannym treningiem cardio na czczo dodatkowo zabezpieczyć masę mięśniową przez spożycie 20 gram aminokwasów rozgałęzionych BCAA. Przenikają one bezpośrednio do krwi, skąd są wyłapywane przez komórki mięśniowe. Pomaga to nie tylko zabezpieczyć tkankę mięśniową przed spadkiem, ale również zwiększa zdolności wytrzymałościowe, co pozwoli spalić więcej kalorii pomimo niedostarczenia rano pokarmu.


3. Kto może ćwiczyć na czczo?
Ćwiczenia cardio z rana mają swoje uzasadnienie tylko w przypadku osób zmagających się z dużą nadwagą bądź otyłością. Mogą one sobie pozwolić na sesje cardio na czczo o niskiej intensywności godzinę po przebudzeniu, bowiem ich celem nadrzędnym jest utrata zbędnych kilogramów.

Oczywiście trening w przypadku takich osób powinien być nadzorowany przez wykwalifikowanego trenera personalnego, który dobierze nie tylko odpowiedni plan treningowy, ale także pomoże ustawić odpowiedni sposób odżywiania się.

Osoby nie mające większych problemów z wagą, lepiej wyjdą na wykonywaniu mało intensywnych sesji aerobowych po ćwiczeniach siłowych w dni treningowe oraz bardziej wymagających sesji interwałowych (HIIT) w dni nietreningowe. W ich przypadku nie ma żadnych argumentów przemawiających za wykonywaniem treningu cardio na czczo z rana, aczkolwiek wykonywanie go wiąże się z tym, iż uprzednio należy zabezpieczyć mięśnie, o czym była mowa w drugim punkcie niniejszego artykułu.

Pomimo tego, iż na niekorzyść tej formy przemawia większość badań naukowych, nadal jest ona powszechnie stosowana w sporcie, nawet w przypadku osób czynnie biorących udział w zawodach sylwetkowych. Wszystko bowiem zależne jest od odpowiedniej diety oraz suplementacji, która nawet w czasie ćwiczenia z rana pomaga zabezpieczyć mięśnie i przyczynić się do spalania podskórnej tkanki tłuszczowej.

Komentarze

Musisz być zalogowany, żeby skomentować ten obiekt.